Regulamin
Regulamin objęty jest prawami autorskimi, kopiowanie jest niezgodne z prawem i naraża na odpowiedzialność odszkodowawczą.
§ 1 Słownik Pojęć
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera z Usługodawcą umowę o świadczenie usług, umowę o dzieło albo umowę o dostarczanie treści lub usług cyfrowychUżytkownik - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zawierająca z Usługodawcą umowę świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wejście na stronę internetową Usługodawcy i korzystanie z jej funkcjonalności
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego)
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
Usługodawca – Angelika Skarbowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Angelika Skarbowska ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin, NIP 1251737017, REGON 522920587, BDO 000595305
Kancelaria – strona internetowa skarbowska.pl zarządzana przez Usługodawcę, za pomocą której Usługodawca udostępnia Produkty do zakupu przez Klientów, a także inne funkcjonalności, w szczególności możliwość pozostawienia opinii o Produktach lub komentowanie artykułów na blogu
Złożenie zamówienia – wypełnienie formularza zamówienia i jego zatwierdzenie poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku “Kupuję i płacę” lub innego równoważnego, które traktowane jest jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia z Usługodawcą Umowy (oferta)
Umowa – umowa o dostarczanie treści lub usług cyfrowych albo umowa o świadczenie usług lub umowa o dzieło, w zależności od konkretnie zawartej między Usługodawcą a Klientem umowy
Usługa elektroniczna – usługa świadczona za pomocą środków elektronicznych porozumiewania się na odległość (online), realizowana zgodnie z Umową zawartą między Usługodawcą a Klientem
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. ebooki)
Usługa cyfrowa – usługa, która pozwala na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej lub wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, a także inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
Produkty – łącznie usługi elektroniczne, treści cyfrowe, usługi cyfrowe
Koszyk – usługa umożliwiająca podsumowanie wybranych przez Klienta Produktów, w tym łączne przedstawienie ceny Produktów
Formularz zamówienia – usługa umożliwiająca wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia, a także złożenie zamówienia w Kancelarii
Opinia – ocena Produktów, z których Klient korzystał lub które są przedmiotem zawartej między Klientem a Usługodawcą Umowy, a także ocena Kancelarii lub ogólnych wrażeń w związku z procesem zakupowym
Nielegalne treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, a także informacje niezgodne z niniejszym Regulaminem
§ 2 Postanowienia Ogólne - Kancelaria
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak korzystać z Kancelarii oraz jak się ze mną skontaktować
- Regulamin określa zasady zawierania i realizacji Umowy zawartej za pośrednictwem Kancelarii między Usługodawcą a Klientem, w tym prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Klienta, a także zasady postępowania reklamacyjnego oraz rozwiązywania sporów. Regulamin określa także zasady i warunki korzystania z Kancelarii i jej funkcjonalności.
- Usługodawca świadczy usługi za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet (Usługi elektroniczne). Usługi będące aktualnie dostępne publikowane są w Kancelarii wraz z ich opisem, ceną i innymi istotnymi informacjami. Usługa realizowana jest po uprzednim zawarciu Umowy z Usługodawcą w tym zakresie, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie i zapłaceniu ceny.
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę:
- zawieranie Umów – w zakresie Produktów dostępnych w Kancelarii;
- dodawanie opinii i komentarzy – Klient może dodać opinię na temat zakupionego produktu lub Użytkownik może dodać komentarz na blogu;
- przesyłanie wiadomości drogą mailową, w których Usługodawca potwierdza m.in. otrzymanie zamówienia, otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji, zrealizowanie zamówienia;
- inne wskazane w niniejszym Regulaminie.
- Korzystanie z Kancelarii możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie adresu mailowego.
- Ceny uwidocznione w Kancelarii są cenami brutto.
- Produkty dostępne w Kancelarii nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Nie jest możliwe złożenie zamówienia anonimowo.
- Kancelaria skierowana jest do osób powyżej 18 r.ż.
- Kontakt ze Usługodawcą w każdej sprawie związanej z Kancelarią, zamówieniami, ofertami, oferowanymi funkcjonalnościami (punkt kontaktowy dla odbiorców usług) jest możliwy:
- telefonicznie: + 48 577 670 271
- mailowo: skarbowska@lilunen.pl
- korespondencyjnie: Batorego 11, 05-200 Wołomin.
- Niezależnie od środków komunikacji wskazanych w ust. 9 powyżej, Usługodawca udostępnia także możliwość komunikacji online za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w sekcji Kontakt.
- Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych. Kontakt jest możliwy poprzez adres e-mail: skarbowska@lilunen.pl w języku polskim, angielskim oraz hiszpańskim.
§ 3 Postanowienia Ogólne - Produkty w Kancelarii
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz ogólne informacje dotyczące Produktów dostępnych w Kancelarii
- Usługodawca w ramach świadczenia usługi bierze pod uwagę stan prawny obowiązujący w czasie wykonywania zamówienia. Usługodawca w ramach świadczenia usługi bierze pod uwagę stan faktyczny obowiązujący w czasie wykonywania zamówienia i udostępniony Usługodawcy na adres e-mail.
- Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za elementy stanu faktycznego, o których nie został powiadomiony.
- Usługodawca nie jest odpowiedzialny za całość spraw Klienta i kompleksową dokumentację jego przedsiębiorstwa, w tym nie jest odpowiedzialny za ochronę danych osobowych w przedsiębiorstwie Klienta, a jedynie jednorazowo sporządza dokumenty prawne na podstawie informacji, które otrzymał od Klienta drogą elektroniczną w celu wykonania zamówienia, zgodnie z wybranym przez Klienta Produktem i jego wariantem.
- Usługodawca dostarcza treści w postaci cyfrowej.
- Skorzystanie z treści lub usług cyfrowych jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Klient przed zawarciem Umowy zobowiązany jest sprawdzić czy jego środowisko cyfrowe jest kompatybilne z wymogami, o których mowa w ust. 2 powyżej. W przypadku zaistnienia dodatkowych wymogów, niewymienionych w ust. 2 powyżej, Usługodawca informuje o tym Klienta przed zawarciem Umowy, w szczególności poprzez odpowiednie informacje wskazane w opisie Produktu. Klient obowiązany jest współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, o którym mowa w § 16 wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
- Odstąpienie od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz dokonanie reklamacji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej następuje zgodnie z zasadami wskazanymi w § 15-16 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.
- Postanowienia ust. 5-9 powyżej stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych powstałych w wyniku świadczenia Usług elektronicznych przez Usługodawcę oraz do Usług elektronicznych, które stanowią Usługi cyfrowe.
- Odstąpienie od umowy o świadczenie usług oraz złożenie reklamacji następują zgodnie z zasadami wskazanymi w § 15-16 poniżej, z zastrzeżeniem ust. 10 powyżej.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług, o którym mowa w ust. 11 powyżej, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia, w tym wartości Treści cyfrowych dostarczonych w ramach wykonywania Umowy.
- W przypadku rezygnacji z usługi, Usługodawca jest także uprawniony żądać zwrotu wydatków, które poczynił w celu należytego wykonania usługi, w szczególności koszty przygotowania do świadczenia usługi.
§ 4 Konsultacje prawne
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące konsultacji prawnych
- Usługodawca świadczy usługę konsultacji za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa jest odpowiednia dla osób fizycznych niewykonujących działalności gospodarczej, prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- możliwość korzystania z oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym np. ZOOM lub Google Meet (i posiadanie aktywnego konta, jeśli jest ono wymagane);
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Usługa konsultacji dostępna jest w 2 wariantach. Pierwszy obejmuje konsultację zagadnienia prawnego Klienta podczas 30 minutowego spotkania online. Drugi obejmuje konsultację zagadnienia prawnego Klienta podczas 60 minutowego spotkania online. Usługa nie obejmuje doradztwa podatkowego, księgowego ani z zakresu prawa innego niż obowiązującego na terenie Polski. Klient dokonuje wyboru wariantu poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 4 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić zagadnienie prawne, które ma zostać omówione podczas konsultacji. Usługodawca i Klient wspólnie ustalają termin odbycia się konsultacji, przypadający nie później niż 6 miesięcy po złożeniu zamówienia przez Klienta. Usługodawca i Klient mogą ustalić, że zamiast konsultacji za pomocą oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym, konsultacja będzie mieć charakter mailowy lub telefoniczny.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie prawne, z którym zgłosił się Klient nie może zostać omówione na konsultacji lub Klient wybrał nieodpowiedni wariant czasowy konsultacji, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za konsultację.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta oraz ustalony został termin konsultacji, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Jeśli Usługodawca i Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, nie ustalą wspólnie terminu odbycia się konsultacji, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za konsultację.
- Po ustaleniu terminu odbycia się konsultacji, nie ma możliwości zmiany terminu, chyba, że zachodzą ważne okoliczności, które zostaną zakomunikowane drugiej stronie co najmniej 12 godzin przed terminem konsultacji. Przez ważne okoliczności rozumie się w szczególności chorobę, brak dostępu do Internetu, nagłą sytuację osobistą. W razie zaistnienia ważnych okoliczności, Usługodawca i Klient w terminie 7 dni, ustalają wspólnie nowy termin konsultacji. Ust. 8 stosuje się odpowiednio, z tym zastrzeżeniem, że każdej ze stron przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 7 dni od dnia upływu 30-dniowego terminu.
- Jeśli Klient nie zgłosi się na umówiony termin konsultacji, Usługodawca jest uprawniony żądać zwrotu wydatków, które poczynił w celu należytego wykonania usługi, w szczególności koszty przygotowania do świadczenia usługi.
§ 5 Dokumenty prawne
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące dokumentów prawnych np. regulaminu sprzedaży czy umów
- Usługodawca świadczy usługę sporządzania dokumentów prawnych za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa sporządzenia dokumentu prawnego jest odpowiednia dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej, osób prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Przez dokumenty prawne rozumie się w szczególności:
- regulamin sprzedaży;
- politykę prywatności;
- politykę plików cookies;
- wewnętrzną dokumentację RODO tj. sporządzenie dokumentów wymaganych przez rozporządzenie RODO lub ułatwiających wykonywanie obowiązków RODO tj. klauzule informacyjne (w tym polityka prywatności i polityka plików cookies), procedura testu równowagi, raport z testu równowagi, procedura realizacji praw osoby, której dane dotyczą, rejestr żądań podmiotów danych, polityka analizy ryzyka, raport z analizy ryzyka, polityka oceny skutków dla ochrony danych (DPIA), lista kontrolna podmiotu przetwarzającego, raport z weryfikacji podmiotu przetwarzającego, rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, rejestr kategorii czynności przetwarzania danych osobowych (o ile zajdzie konieczność), polityka zgłaszania i reagowania na naruszenie danych osobowych, rejestr naruszeń danych osobowych, polityka monitorowania zgodności z RODO, polityka dotycząca oceny legalności transferu (TIA), raport z oceny legalności transferu (o ile zajdzie konieczność) oraz inne, jeśli Usługodawca w czasie świadczenia usługi uzna je za potrzebne;
- umowy;
- treści klauzul, checkboxów, komunikatów;
- treść mailingu;
- treść banera cookie.
- Klient dokonuje zakupu poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić wszelkie istotne dla realizacji zamówienia informacje, w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, na adres e-mail Usługodawcy.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie prawne lub biznesowe, z którym zgłosił się Klient nie może zostać zrealizowane w ramach usługi sporządzenia dokumentów prawnych, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Jeśli Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, nie przedstawi Usługodawcy istotnych dla realizacji zamówienia informacji, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę.
- Usługodawca sporządza dokumenty prawne objęte zamówieniem w terminie do 90 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy.
§ 6 Audyt prawny
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące audytu prawnego
- Usługodawca świadczy usługę Audytu prawnego za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa Audytu prawnego jest odpowiednia dla osób prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Usługa obejmuje audyt prawny dokumentów prawnych stosowanych przez Klienta w ramach sprzedaży online (np. regulamin, polityka prywatności) i sporządzenie pisemnego raportu zawierającego wskazanie ewentualnych błędów. Audyt nie obejmuje sporządzenia prawidłowych dokumentów prawnych ani dostarczenia rozwiązań jak poprawić dotychczasowe dokumenty, aby były poprawnie skonstruowane. Zadaniem audytu jest wskazanie Klientowi czy dotychczas stosowane dokumenty są prawidłowe czy wymagana jest ich zmiana, wraz z uzasadnieniem, dlaczego. Usługa nie obejmuje doradztwa m.in. podatkowego, księgowego ani z zakresu prawa innego niż obowiązującego na terenie Polski. Klient dokonuje zakupu poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 4 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić wszelkie istotne dla realizacji zamówienia informacje, w tym udostępnić dokumenty prawne do audytu, w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, na adres e-mail Usługodawcy.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie prawne lub biznesowe, z którym zgłosił się Klient nie może zostać zrealizowane w ramach usługi Audytu prawnego, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę Audyt prawny.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Jeśli Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, nie przedstawi dokumentów do audytu, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę Audyt prawny.
- Klient może przesłać dokumenty do audytu tylko raz. Po przedstawieniu dokumentów prawnych do audytu, nie ma możliwości przedstawienia kolejnych dokumentów.
- W ramach zawartej umowy w zakresie usługi Audyt prawny, Usługodawca przedstawia raport z audytu prawnego w terminie do 30 dni roboczych od dnia udostępnienia mu przez Klienta dokumentów prawnych do audytu.
§ 7 Pakiety prawne
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące Pakietu GOLD, Pakietu PLATINUM i Pakietu DIAMOND
- Usługodawca świadczy usługi w postaci pakietów prawnych za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa jest odpowiednia dla osób fizycznych niewykonujących działalności gospodarczej, prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Usługa nie obejmuje doradztwa podatkowego, księgowego ani z zakresu prawa innego niż obowiązującego na terenie Polski.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- możliwość korzystania z oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym np. ZOOM lub Google Meet (i posiadanie aktywnego konta, jeśli jest ono wymagane);
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Usługa Pakietów prawnych dostępna jest w 3 wariantach, wskazanych w ust. 6-8 poniżej. Klient dokonuje wyboru wariantu poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Pakiet GOLD obejmuje:
- przeprowadzenie audytu prawnego dotychczas stosowanych przez przedsiębiorcę dokumentów prawnych w zakresie sprzedaży online (np. regulamin, polityka prywatności);
- sporządzenie regulaminu sprzedaży;
- sporządzenie polityki prywatności;
- sporządzenie polityki plików cookies;
- przygotowanie treści checkboxa, który powinien zostać umieszczony na stronie zamówienia przedsiębiorcy;
- przygotowanie treści mailingu po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym przedsiębiorcy (zgodnie z art. 21 ustawy o prawach konsumenta);
- przygotowanie treści banera cookie, który powinien się wyświetlać na stronie internetowej przedsiębiorcy i wskazówek jak skonfigurować taki baner;
- pomoc w doborze rozwiązań technicznych rozumiane jako podpowiedzenie Klientowi jakie m.in. oprogramowanie, wtyczki warto użyć, aby poprawnie wdrożyć zaproponowane rozwiązania (Usługodawca w tym zakresie opiera się na swoim doświadczeniu i wskazuje jakich rozwiązań sam używa lub biorąc pod uwagę swoją wiedzę prawną zaleca ich użycie, Usługodawca nie jest zobowiązany do technicznego wdrożenia rozwiązań, a jedynie pomaga w ich doborze; ostateczny wybór rozwiązań i techniczne ich wdrożenie leży pod stronie Klienta, który powinien skorzystać w tym zakresie z pomocy innych specjalistów np. informatyków).
- Pakiet PLATINUM obejmuje:
- przeprowadzenie audytu prawnego dotychczas stosowanych przez przedsiębiorcę dokumentów prawnych w zakresie sprzedaży online (np. regulamin, polityka prywatności);
- sporządzenie regulaminu sprzedaży;
- sporządzenie polityki prywatności;
- sporządzenie polityki plików cookies;
- przygotowanie treści checkboxa, który powinien zostać umieszczony na stronie zamówienia przedsiębiorcy;
- przygotowanie treści mailingu po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym przedsiębiorcy (zgodnie z art. 21 ustawy o prawach konsumenta);
- przygotowanie treści banera cookie, który powinien się wyświetlać na stronie internetowej przedsiębiorcy i wskazówek jak skonfigurować taki baner;
- przygotowanie wewnętrznej dokumentacji RODO tj. sporządzenie dokumentów wymaganych przez rozporządzenie RODO lub ułatwiających wykonywanie obowiązków RODO tj. klauzule informacyjne, procedura testu równowagi, raport z testu równowagi, procedura realizacji praw osoby, której dane dotyczą, rejestr żądań podmiotów danych, polityka analizy ryzyka, raport z analizy ryzyka, polityka oceny skutków dla ochrony danych (DPIA), lista kontrolna podmiotu przetwarzającego, raport z weryfikacji podmiotu przetwarzającego, rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, rejestr kategorii czynności przetwarzania danych osobowych (o ile zajdzie konieczność), polityka zgłaszania i reagowania na naruszenie danych osobowych, rejestr naruszeń danych osobowych, polityka monitorowania zgodności z RODO, polityka dotycząca oceny legalności transferu (TIA), raport z oceny legalności transferu (o ile zajdzie konieczność) oraz inne, jeśli Usługodawca w czasie świadczenia usługi uzna je za potrzebne;
- pomoc w doborze rozwiązań technicznych rozumiane jako podpowiedzenie Klientowi jakie m.in. oprogramowanie, wtyczki warto użyć, aby poprawnie wdrożyć zaproponowane rozwiązania (Usługodawca w tym zakresie opiera się na swoim doświadczeniu i wskazuje jakich rozwiązań sam używa lub biorąc pod uwagę swoją wiedzę prawną zaleca ich użycie, Usługodawca nie jest zobowiązany do technicznego wdrożenia rozwiązań, a jedynie pomaga w ich doborze; ostateczny wybór rozwiązań i techniczne ich wdrożenie leży pod stronie Klienta, który powinien skorzystać w tym zakresie z pomocy innych specjalistów np. informatyków).
- Pakiet DIAMOND obejmuje:
- przeprowadzenie audytu prawnego dotychczas stosowanych przez przedsiębiorcę dokumentów prawnych w zakresie sprzedaży online (np. regulamin, polityka prywatności);
- sporządzenie regulaminu sprzedaży;
- sporządzenie polityki prywatności;
- sporządzenie polityki plików cookies;
- przygotowanie treści checkboxa, który powinien zostać umieszczony na stronie zamówienia przedsiębiorcy;
- przygotowanie treści mailingu po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym przedsiębiorcy (zgodnie z art. 21 ustawy o prawach konsumenta);
- przygotowanie treści banera cookie, który powinien się wyświetlać na stronie internetowej przedsiębiorcy i wskazówek jak skonfigurować taki baner;
- przygotowanie wewnętrznej dokumentacji RODO tj. sporządzenie dokumentów wymaganych przez rozporządzenie RODO lub ułatwiających wykonywanie obowiązków RODO tj. klauzule informacyjne, procedura testu równowagi, raport z testu równowagi, procedura realizacji praw osoby, której dane dotyczą, rejestr żądań podmiotów danych, polityka analizy ryzyka, raport z analizy ryzyka, polityka oceny skutków dla ochrony danych (DPIA), lista kontrolna podmiotu przetwarzającego, raport z weryfikacji podmiotu przetwarzającego, rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, rejestr kategorii czynności przetwarzania danych osobowych (o ile zajdzie konieczność), polityka zgłaszania i reagowania na naruszenie danych osobowych, rejestr naruszeń danych osobowych, polityka monitorowania zgodności z RODO, polityka dotycząca oceny legalności transferu (TIA), raport z oceny legalności transferu (o ile zajdzie konieczność) oraz inne, jeśli Usługodawca w czasie świadczenia usługi uzna je za potrzebne;
- pomoc w doborze rozwiązań technicznych rozumiane jako podpowiedzenie Klientowi jakie m.in. oprogramowanie, wtyczki warto użyć, aby poprawnie wdrożyć zaproponowane rozwiązania (Usługodawca w tym zakresie opiera się na swoim doświadczeniu i wskazuje jakich rozwiązań sam używa lub biorąc pod uwagę swoją wiedzę prawną zaleca ich użycie, Usługodawca nie jest zobowiązany do technicznego wdrożenia rozwiązań, a jedynie pomaga w ich doborze; ostateczny wybór rozwiązań i techniczne ich wdrożenie leży pod stronie Klienta, który powinien skorzystać w tym zakresie z pomocy innych specjalistów np. informatyków);
- doradztwo strategiczne rozumiane jako podpowiedzenie Klientowi jak może ułożyć swoją ofertę sprzedaży, aby rozwijać swój biznes online (Usługodawca w tym zakresie opiera się na swoim doświadczeniu jako przedsiębiorcy i wskazuje Klientowi możliwe ścieżki sprzedaży produktów cyfrowych; Usługodawca nie jest zobowiązany do tworzenia kompleksowej strategii sprzedaży dla Klienta; doradztwo strategiczne ma za zadanie lepsze zrozumienie przez Klienta struktury swojego biznesu, co pomaga Usługodawcy dokładniej sporządzić regulamin sprzedaży dla Klienta; doradztwo strategiczne obejmuje zatem jedynie aspekty ściśle związane ze sporządzaniem dokumentów prawnych dla Klienta i trwa jedynie przez czas realizacji zamówienia).
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić wszelkie istotne dla realizacji zamówienia informacje, w tym aktualnie stosowane dokumenty prawne (o ile dotyczy), w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, na adres e-mail Usługodawcy. Usługodawca i Klient wspólnie ustalają termin realizacji usługi, przypadający nie później niż 6 miesięcy po złożeniu zamówienia przez Klienta. Usługodawca i Klient mogą ustalić, że zamiast spotkań za pomocą oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym, spotkania będą mieć charakter mailowy lub telefoniczny albo mieszany, w zależności od potrzeb.
- O liczbie spotkań, o których mowa w ust. 9 zd. 3 powyżej decyduje Usługodawca. Usługodawca może odmówić zarówno spotkania z Klientem, jak i odpowiedzi na pytania Klienta, jeśli uzna, że nie przyczyni się to do należytego wykonania usługi lub zakres tematyczny zagadnienia formułowanego przez Klienta nie obejmuje zakresu danego Pakietu.
- Pakiety obejmują sporządzenie dokumentów prawnych do sprzedaży online, zgodnie z zakresem danego Pakietu, wskazanych w ust. 6-8 powyżej. Usługodawca nie jest odpowiedzialny za sporządzenie kompleksowej dokumentacji prawnej dla przedsiębiorstwa Klienta.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie prawne lub biznesowe, z którym zgłosił się Klient nie może zostać zrealizowane w ramach danego Pakietu, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za Pakiet.
- Jeśli Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia, nie przedstawi wszelkich istotnych dla realizacji zamówienia informacji, w tym dokumentów do audytu, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za dany Pakiet.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Usługodawca realizuje usługę w ramach danego Pakietu w terminie do 90 dni roboczych od dnia akceptacji zamówienia złożonego przez Klienta.
- Klient może przesłać dokumenty do audytu tylko raz. Po przedstawieniu dokumentów prawnych do audytu, nie ma możliwości przedstawienia kolejnych dokumentów.
- Usługa uważna jest za zrealizowaną, gdy Usługodawca prześle na adres e-mail Klienta, wskazany w Formularzu zamówienia, dokumenty prawne sporządzone w ramach danego Pakietu, zgodnie z ust. 6-8 powyżej.
- Usługodawca decyduje, że dokumenty prawne są gotowe i usługa została zrealizowana, ponieważ to Usługodawca posiada wykształcenie prawnicze i odpowiada za treść sporządzonych dokumentów. Klient nie może żądać wprowadzenia do dokumentów prawnych treści, które Usługodawca uzna za zbędne lub błędne.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak współdziałania ze strony Klienta, w szczególności brak wdrożenia wszystkich zaleceń sformułowanych przez Usługodawcę w ramach realizacji usługi.
§ 8 Starter
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące usługi Starter
- Usługodawca świadczy usługę Starter za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa Starter jest odpowiednia dla osób fizycznych niewykonujących działalności gospodarczej, prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- możliwość korzystania z oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym np. ZOOM lub Google Meet (i posiadanie aktywnego konta, jeśli jest ono wymagane);
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Usługa Starter obejmuje konsultację prawno-biznesową rozpoczęcia działania w biznesie online (sprzedaż online, np. założenie sklepu internetowego), w postaci 90 minutowego spotkania online. Usługa nie obejmuje doradztwa podatkowego, księgowego ani z zakresu prawa innego niż obowiązującego na terenie Polski. Klient dokonuje zakupu poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 4 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić zagadnienie prawne i biznesowe, które ma zostać omówione podczas konsultacji, w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, na adres e-mail Usługodawcy. Usługodawca i Klient wspólnie ustalają termin odbycia się konsultacji, przypadający nie później niż 6 miesięcy po złożeniu zamówienia przez Klienta. Usługodawca i Klient mogą ustalić, że zamiast konsultacji za pomocą oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym, konsultacja będzie mieć charakter mailowy lub telefoniczny.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie prawne lub biznesowe, z którym zgłosił się Klient nie może zostać omówione na konsultacji w ramach usługi Starter, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę Starter.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta oraz ustalony został termin realizacji usługi Starter, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Jeśli Usługodawca i Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, nie ustalą wspólnie terminu realizacji usługi Starter, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę Starter.
- Po ustaleniu terminu realizacji usługi Starter, nie ma możliwości zmiany terminu, chyba, że zachodzą ważne okoliczności, które zostaną zakomunikowane drugiej stronie co najmniej 12 godzin przed terminem realizacji usługi Starter. Przez ważne okoliczności rozumie się w szczególności chorobę, brak dostępu do Internetu, nagłą sytuację osobistą. W razie zaistnienia ważnych okoliczności, Usługodawca i Klient w terminie 7 dni, ustalają wspólnie nowy termin realizacji usługi Starter. Ust. 8 stosuje się odpowiednio, z tym zastrzeżeniem, że każdej ze stron przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 7 dni od dnia upływu 30-dniowego terminu.
- Jeśli Klient nie zgłosi się na umówiony termin realizacji usługi Starter, Usługodawca jest uprawniony żądać zwrotu wydatków, które poczynił w celu należytego wykonania usługi, w szczególności koszty przygotowania do świadczenia usługi.
§ 9 Glow up
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące usługi Glow up
- Usługodawca świadczy usługę Glow up za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa Glow up jest odpowiednia dla osób prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- możliwość korzystania z oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym np. ZOOM lub Google Meet (i posiadanie aktywnego konta, jeśli jest ono wymagane);
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Usługa Glow up obejmuje audyt prawny dokumentów prawnych stosowanych przez Klienta w ramach sprzedaży online (np. regulamin, polityka prywatności) i sporządzenie pisemnego raportu zawierającego wskazanie ewentualnych błędów. Audyt nie obejmuje sporządzenia prawidłowych dokumentów prawnych ani dostarczenia rozwiązań jak poprawić dotychczasowe dokumenty, aby były poprawnie skonstruowane. Zadaniem audytu jest wskazanie Klientowi czy dotychczas stosowane dokumenty są prawidłowe czy wymagana jest ich zmiana, wraz z uzasadnieniem, dlaczego. Usługa Glow up obejmuje także konsultację prawno-biznesową działań w biznesie online (sprzedaż online, np. dodanie nowego rodzaju produktów do sklepu internetowego), w postaci 90 minutowego spotkania online. Usługa nie obejmuje doradztwa podatkowego, księgowego ani z zakresu prawa innego niż obowiązującego na terenie Polski. Klient dokonuje zakupu poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 4 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić zagadnienie prawne i biznesowe, które ma zostać omówione podczas konsultacji oraz udostępnić dokumenty prawne do audytu, w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, na adres e-mail Usługodawcy. Usługodawca i Klient wspólnie ustalają termin odbycia się konsultacji, przypadający nie później niż 6 miesięcy po złożeniu zamówienia przez Klienta. Usługodawca i Klient mogą ustalić, że zamiast konsultacji za pomocą oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym, konsultacja będzie mieć charakter mailowy lub telefoniczny.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie prawne lub biznesowe, z którym zgłosił się Klient nie może zostać omówione na konsultacji w ramach usługi Glow up, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę Glow up.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta oraz ustalony został termin realizacji usługi Glow up, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Jeśli Usługodawca i Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, nie ustalą wspólnie terminu realizacji usługi Glow up lub Klient nie przedstawi dokumentów do audytu, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za usługę Glow up.
- Po ustaleniu terminu realizacji usługi Glow up, nie ma możliwości zmiany terminu, chyba, że zachodzą ważne okoliczności, które zostaną zakomunikowane drugiej stronie co najmniej 12 godzin przed terminem realizacji usługi Glow up. Przez ważne okoliczności rozumie się w szczególności chorobę, brak dostępu do Internetu, nagłą sytuację osobistą. W razie zaistnienia ważnych okoliczności, Usługodawca i Klient w terminie 7 dni, ustalają wspólnie nowy termin realizacji usługi Glow up. Ust. 8 stosuje się odpowiednio, z tym zastrzeżeniem, że każdej ze stron przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 7 dni od dnia upływu 30-dniowego terminu.
- Jeśli Klient nie zgłosi się na umówiony termin realizacji usługi Glow up, Usługodawca jest uprawniony żądać zwrotu wydatków, które poczynił w celu należytego wykonania usługi, w szczególności koszty przygotowania do świadczenia usługi.
- Klient może przesłać dokumenty do audytu tylko raz. Po przedstawieniu dokumentów prawnych do audytu, nie ma możliwości przedstawienia kolejnych dokumentów.
- W ramach zawartej umowy w zakresie usługi Glow up, Usługodawca przedstawia raport z audytu prawnego w terminie do 30 dni roboczych od dnia udostępnienia mu przez Klienta dokumentów prawnych do audytu.
§ 10 Konsultacje biznesowe
Podsumowanie: Tutaj znajdziesz informacje dotyczące konsultacji biznesowych
- Usługodawca świadczy usługę konsultacji za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet.
- Usługa jest odpowiednia dla osób fizycznych niewykonujących działalności gospodarczej, prowadzących działalność nierejestrowaną oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- możliwość korzystania z oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym np. ZOOM lub Google Meet (i posiadanie aktywnego konta, jeśli jest ono wymagane);
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, JPG, PNG, DOC, DOCX, ZIP, MOV, AVI, MP3.
- Konsultacje biznesowe obejmują w szczególności doradztwo w zakresie prowadzenia biznesu online w postaci sprzedaży produktów cyfrowych np. ebooków, kursów, usług. Usługodawca nie gwarantuje osiągnięcia efektów biznesowych, konsultacja ma jedynie za zadanie przekazanie know-how, opartego na doświadczeniu Usługodawcy, a od Klienta zależy, jak wykorzysta zdobytą wiedzę.
- Klient dokonuje wyboru konsultacji poprzez złożenie zamówienia obejmującego odpowiedni Produkt dostępny w Kancelarii.
- Po złożeniu zamówienia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, zgodnie z postanowieniami § 11 poniżej, Usługodawca w terminie 7 dni kontaktuje się z Klientem na adres e-mail wskazany w Formularzu zamówienia. Klient zobowiązany jest przedstawić zagadnienie, które ma zostać omówione podczas konsultacji. Usługodawca i Klient wspólnie ustalają termin odbycia się konsultacji, przypadający nie później niż 6 miesięcy po złożeniu zamówienia przez Klienta. Usługodawca i Klient mogą ustalić, że zamiast konsultacji za pomocą oprogramowania umożliwiającego odbiór głosu i obrazu w czasie rzeczywistym, konsultacja będzie mieć charakter mailowy lub telefoniczny.
- Jeśli Usługodawca uzna, że zagadnienie, z którym zgłosił się Klient nie może zostać omówione na konsultacji, Usługodawca anuluje zamówienie oraz w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za konsultację.
- Jeśli Usługodawca akceptuje zamówienie złożone przez Klienta oraz ustalony został termin konsultacji, Usługodawca potwierdza Klientowi zawarcie umowy, zgodnie z § 11 ust. 7 poniżej.
- Jeśli Usługodawca i Klient, w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, nie ustalą wspólnie terminu odbycia się konsultacji, każdej ze stron przysługuje prawo do anulowania zamówienia. Prawo to realizowane jest poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie w formie dokumentowej, np. kierując wiadomość na adres e-mail. W razie anulowania zamówienia, nie dochodzi do zawarcia umowy, a Usługodawca, w terminie 7 dni zwraca środki zapłacone przez Klienta tytułem zapłaty za konsultację.
- Po ustaleniu terminu odbycia się konsultacji, nie ma możliwości zmiany terminu, chyba, że zachodzą ważne okoliczności, które zostaną zakomunikowane drugiej stronie co najmniej 12 godzin przed terminem konsultacji. Przez ważne okoliczności rozumie się w szczególności chorobę, brak dostępu do Internetu, nagłą sytuację osobistą. W razie zaistnienia ważnych okoliczności, Usługodawca i Klient w terminie 7 dni, ustalają wspólnie nowy termin konsultacji. Ust. 9 stosuje się odpowiednio, z tym zastrzeżeniem, że każdej ze stron przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 7 dni od dnia upływu 30-dniowego terminu.
- Jeśli Klient nie zgłosi się na umówiony termin konsultacji, Usługodawca jest uprawniony żądać zwrotu wydatków, które poczynił w celu należytego wykonania usługi, w szczególności koszty przygotowania do świadczenia usługi.
§ 11 Złożenie Zamówienia
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak złożyć zamówienie i kiedy zostaje między nami zawarta Umowa
- Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez:
- wybór Produktu za pośrednictwem Kancelarii;
- przejście do Formularza zamówienia (lub Koszyka a następnie przejście do Formularza zamówienia);
- wypełnienie Formularza zamówienia, gdzie podane zostają m.in. dane Klienta, adres mailowy, wybór metod płatności (podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwi złożenie zamówienia);
- azapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz zaznaczenie checkboxa, jeśli Klient akceptuje jego treść – akceptacja jest dobrowolna, ale brak akceptacji uniemożliwi złożenie zamówienia;
- wyrażenie zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy i oświadczenie o przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od Umowy z chwilą wykonania Umowy – wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale brak zaznaczenia tej opcji uniemożliwi złożenie zamówienia;
- naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
- W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane i ponosi on odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych. Składając zamówienie Klient oświadcza, że podane przez niego w trakcie składania zamówienia dane są prawdziwe i sprawdził ich poprawność, natomiast Usługodawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Usługodawca zastrzega sobie jednak uprawnienie do weryfikacji poprawności i prawdziwości podanych danych poprzez kontakt mailowy z Klientem.
- Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
- Naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu obowiązującego w dacie złożenia oświadczenia Klienta (złożenie Usługodawcy oferty).
- Po naciśnięciu przycisku „Kupuję i płacę” Klient zostaje przeniesiony na stronę transakcyjną celem dokonania płatności za zamówienie.
- Po opłaceniu zamówienia Klient otrzymuje na podany w formularzu zamówienia adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem otrzymania przez Usługodawcę zamówienia. Wiadomość ta nie stanowi potwierdzenia zawarcia umowy.
- Umowa traktowana jest jako zawarta od chwili przyjęcia zamówienia, co następuje poprzez wysłanie na adres mailowy podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości z potwierdzeniem zawarcia umowy.
- Usługodawca może nie przyjąć zamówienia złożonego przez Klienta (anulowanie zamówienia) - wówczas nie dochodzi do zawarcia Umowy, o którym mowa w ust. 7 powyżej, a Klientowi w terminie 7 dni zwracane są wszystkie dokonane przez niego płatności tytułem zapłaty za anulowane zamówienie.
§ 12 Płatności
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak można zapłacić za Produkty
- Usługodawca oferuje możliwość dokonania płatności w formie przedpłat tj. przed realizacją zamówienia oraz w ramach płatności ratalnych.
- Jeśli Klient wybiera płatność ratalną, zobowiązuje się do terminowych płatności rat. W razie uchybienia terminowi płatności, Usługodawca może naliczyć odsetki za opóźnienie w płatności.
- Jeśli Usługodawca oferuje płatność ratalną, zostaje ona udostępniona w Kancelarii jako wariant Produktu. Aktualnie Usługodawca oferuje formy płatności ratalnej, wskazane w ust. 4-7 poniżej. Niezależnie od płatności ratalnych oferowanych przez Usługodawcę, Klient może skorzystać z rat oferowanych w ramach płatności przez operatora płatności Przelewy 24.
- Płatność ratalna w ramach Pakietu GOLD:
- pierwsza rata w wysokości 2.800 zł płatna w momencie składania zamówienia;
- druga rata w wysokości 2.800 zł płatna miesiąc po złożeniu zamówienia;
- trzecia rata w wysokości 2.800 zł płatna dwa miesiące po złożeniu zamówienia.
- Płatność ratalna w ramach Pakietu PLATINUM:
- pierwsza rata w wysokości 4.150 zł płatna w momencie składania zamówienia;
- druga rata w wysokości 4.150 zł płatna miesiąc po złożeniu zamówienia;
- trzecia rata w wysokości 4.150 zł płatna dwa miesiące po złożeniu zamówienia.
- Płatność ratalna w ramach Pakietu DIAMOND:
- pierwsza rata w wysokości 4.500 zł płatna w momencie składania zamówienia;
- druga rata w wysokości 4.500 zł płatna miesiąc po złożeniu zamówienia;
- trzecia rata w wysokości 4.500 zł płatna dwa miesiące po złożeniu zamówienia.
- Płatność ratalna w ramach zakupu sporządzenia Regulaminu sprzedaży:
- pierwsza rata w wysokości 2.600 zł płatna w momencie składania zamówienia;
- druga rata w wysokości 2.600 zł płatna dwa miesiące po złożeniu zamówienia.
- Płatności można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia spośród udostępnionych przez Usługodawcę – szybkie płatności online Przelewy 24, BLIK, płatność kartą.
- Faktura do zamówienia zostaje doręczona drogą elektroniczną, na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.
§ 13 Realizacja Zamówienia
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jaki przebiega realizacja zamówienia
- Realizacja zamówienia następuje przez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do usługi cyfrowej lub innej Usługi elektronicznej. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa powyżej, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Usługodawcą.
- Realizacja zamówienia następuje nie później niż 30 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu lub niniejszym Regulaminie.
§ 14 Licencja
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się w jakim zakresie udzielam Ci licencji na korzystanie z Produktu
- Usługodawca oświadcza, że treści oraz usługi cyfrowe dostępne w Kancelarii oraz powstające w ramach wykonywania Usług elektronicznych stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Usługodawcy, chyba, że inaczej wskazano w opisie danego Produktu.
- Jeśli Usługodawca nie posiada praw autorskich lub jest współtwórcą treści, o których mowa w ust. 1 powyżej, Usługodawca oświadcza, że na podstawie odpowiednich umów lub udzielonych mu zgód jest uprawniony do udzielenia Klientowi licencji (lub odpowiednio – sublicencji) na zasadach określonych poniżej.
- W ramach zawieranej między Usługodawcą a Klientem Umowy, Usługodawca udziela Klientowi nieograniczonej w czasie oraz terytorialnie licencji niewyłącznej, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu.
- Licencja, o której mowa w ust. 3 powyżej udzielana jest na następujących polach eksploatacji:
- wprowadzanie treścido pamięci urządzenia/urządzeń Klienta;
- odczyt treści przez Klienta;
- dostęp do usługi przez Klienta;
- zmiana formatu pliku treści (np. z DOCX na HTML/PDF) przez Klienta, dokonana na własny użytek osobisty;
- wprowadzenie na serwery obsługujące stronę internetową Klienta w celu osadzenia treści w miejscu uzasadnionym przeznaczeniu treści (np. regulamin sklepu, polityka prywatności).
- Klient nie jest uprawniony do udzielania sublicencji (dalsza licencja).
- Licencja, o której mowa w ust. 3-4 powyżej obejmuje jednorazowe wykorzystanie treści. Jako jednorazowe wykorzystanie należy rozumieć w szczególności użycie treści (np. regulamin sklepu, polityka prywatności) na jednej stronie internetowej Klienta lub jednym profilu na mediach społecznościowych.
- Jeśli Klient chce uzyskać licencję na dodatkowych polach eksploatacji (np. wprowadzanie do obrotu w ramach własnej działalności gospodarczej), zobowiązany jest skontaktować się z Usługodawcą w celu uzyskania takiej zgody oraz uzyskania dodatkowo płatnej licencji w tym zakresie, po uprzednim omówieniu warunków umowy.
§ 15 Odstąpienie od Umowy
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się czy przysługuje Ci uprawnienie do rezugnacji z Umowy w terminie 14 dni od jego zakupu
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę ze Usługodawcą – może w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy – umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Usługodawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy złożyć Usługodawcy oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy w formie dowolnej. Odstąpienie od Umowy następuje w drodze jednoznacznego oświadczenia. Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy może nastąpić np. poprzez:
- wysłanie do Sprzedawcy informacji na adres mailowy skarbowska@lilunen.pl;
- wysłanie do Sprzedawcy informacji na adres korespondencyjny Batorego 11, 05-200 Wołomin.
- Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (załącznik do tego Regulaminu) jest przekazywany także w formie elektronicznej wraz z wiadomością, o której mowa w § 11 ust. 7 niniejszego Regulaminu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. m.in.:
- o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy (zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta) oraz informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia, w tym wartości Treści cyfrowych dostarczonych w ramach wykonywania Umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Klientowi otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 11-12 poniżej.
- W przypadku uznania, że Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutków prawnych.
- Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.
§ 16 Reklamacja
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się w jak możesz zgłosić reklamację zakupionego Produktu lub reklamację w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 lat od tej chwili.
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Klientowi, o którym Klient powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z Umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Usługodawca wykaże, że:
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać,
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Klientowi przez Usługodawcę przed zawarciem Umowy.
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Klienta o zawarciu Umowy;
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
- Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych;
- Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby doprowadzenia do ich zgodności z umową;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest nieistotny.
- Klient może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego jako załącznik do niniejszego Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- W zgłoszeniu warto wskazać informacje umożliwiające identyfikację zamówienia tj. przede wszystkim swoje dane osobowe, numer zamówienia lub datę jego złożenia oraz określić niezgodność z umową jaka została stwierdzona przez Klienta oraz datę tego stwierdzenia, a także wskazać żądania wobec Usługodawcy – w celu usprawnienia procesu reklamacji (nie jest to warunkiem przyjęcia reklamacji). Zgłoszenie należy wysłać zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy wskazanymi w § 2 ust. 9 niniejszego Regulaminu.
- Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
- W przypadku uznania przez Usługodawcę reklamacji za uzasadnioną – koszty doprowadzenia do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
- Usługodawca dokonuje zwrotu Klientowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową.
- Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Ust. 1-18 powyżej ma zastosowanie do Klientów będących Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Kancelarii oraz Usług elektronicznych.
- Złożenie reklamacji następuje poprzez kontakt ze Usługodawcą za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 2 ust. 9 niniejszego Regulaminu.
- Klient w reklamacji wskazuje w szczególności swoje dane identyfikujące i dane identyfikujące zamówienie, którego dotyczy reklamacja, a także wyjaśnia powód złożenia reklamacji.
- Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
- Jeśli w reklamacji złożonej przez Klienta brakuje istotnych informacji umożliwiających m.in. identyfikację Klienta, złożonego przez niego zamówienia czy zrozumienie powodu złożenia reklamacji, Usługodawca niezwłocznie wzywa Klienta, tym samym sposobem komunikacji, którym Klient kontaktował się z Usługodawcą, do uzupełnienia reklamacji.
- Klient zobowiązany jest do współdziałania z Usługodawcą w celu ustalenia zasadności lub zakresu reklamacji.
§ 17 Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się gdzie możesz się zgłosić w razie wystąpienia sporu między nami
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Klient będący Konsumentem może m.in. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, a także zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (reklamacji i dochodzenia roszczeń) można uzyskać m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
- Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i wymaga zgody obu stron. Szczegóły reguluje ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Sprzedawca wskazuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej. Możliwość składania skarg za pośrednictwem platformy ODR wygasa z dniem 20 marca 2025 r. Rozporządzenie (UE) nr 524/2013 regulujące działanie platformy ODR traci moc ze skutkiem od dnia 20 lipca 2025 r.
§ 18 Opinie
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak weryfikuję publikowane Opinie
- Klient jest uprawniony do wyrażenia Opinii.
- Opinie może wyrazić tylko potwierdzony Klient. Potwierdzenie, że Klient rzeczywiście dokonał zakupu polega na weryfikacji Opinii, czyli sprawdzeniu przez Usługodawcę czy wyrażona Opinia została wyrażona przez osobę, która korzystała z Produktu lub zawarła z Usługodawcą Umowę.
- Weryfikacja polega na sprawdzeniu czy podany przez Klienta wyrażającego opinię adres e-mail bądź inne dane identyfikujące Klienta w szczególności imię i nazwisko zgadzają się z danymi w bazie Klientów Usługodawcy.
- Do celów weryfikacji osoba udzielająca opinii podaje w formularzu opinii, dostępnym w Kancelarii, swój adres e-mail bądź inne dane identyfikujące Klienta w szczególności imię i nazwisko. Podane dane są sprawdzane w bazie Klientów Usługodawcy pod kątem rzeczywistego zawarcia Umowy z Usługodawcą. Podanie danych jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwi wyrażenie Opinii publikowanej w Kancelarii.
- Usługodawca jest uprawniony do ręcznego dodania Opinii, jeśli Klient wyraził Opinię bezpośrednio na adres e-mail Usługodawcy lub poprzez wypełnienie dedykowanej dla Klientów ankiety lub za pomocą mediów społecznościowych Usługodawcy. Tak wyrażona Opinia także podlega weryfikacji, o której mowa powyżej.
- Opinie mogą także pochodzić od osób, które otrzymały produkty dostępne w Kancelarii do testów, na podstawie barteru lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej – w zamian za wystawienie opinii. Tak wyrażoną Opinię Usługodawca dodaje ręcznie na podstawie udokumentowanych informacji, jakie otrzymał odpowiednio od testera, osoby korzystającej z Produktów w wyniku wymiany barterowej lub osoby korzystającej z produktów w wyniku współpracy na podstawie innej umowy cywilnoprawnej. Tak wyrażona opinia zostaje oznaczona jako „opinia sponsorowana”.
- Usługodawca nie modyfikuje Opinii. Publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne Opinie, jeśli przejdą weryfikację, o której mowa powyżej.
- W przypadku prezentowania przez Usługodawcą ocen w skali od 1 do 5 lub ocen w postaci gwiazdek w formie średniej arytmetycznej, dla wyliczenia wskazanej średniej brane są pod uwagę wszystkie opublikowane Opinie, w tym opinie sponsorowane.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść pozostawionych Opinii, w szczególności treść Opinii nie może być podstawą do roszczeń Konsumentów lub innych osób trzecich.
- Klient pozostawiający Opinię z chwilą jej publikacji lub z chwilą wysłania jej za pośrednictwem mediów społecznościowych albo wiadomości e-mail Usługodawcy – udziela Usługodawcy nieograniczonej w czasie oraz terytorialnie licencji niewyłącznej na wykorzystanie Opinii w celach marketingowych i promocyjnych.
- Licencja, o której mowa w ust. 10 powyżej obejmuje następujące pola eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie Opinii, w szczególności poprzez umieszczanie Opinii w różnych miejscach Kancelarii oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy, a także w publikacjach reklamowych Produktów czy innego rodzaju komunikatach marketingowych Usługodawcy;
- rozpowszechnianie Opinii, w szczególności poprzez publiczne udostępnianie w różnych miejscach Kancelarii oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy, a także w publikacjach reklamowych Produktów czy innego rodzaju komunikatach marketingowych Usługodawcy.
- Klient zobowiązuje się nie wykonywać swoich osobistych praw autorskich do utworów, o których mowa w ust. 10 powyżej. Jednocześnie Klient upoważnia Usługodawcę i jego następców prawnych do wykonywania osobistych praw autorskich Klienta do utworów, o których mowa w ust. 10 powyżej.
- Klient może wypowiedzieć w każdym czasie umowę licencji, o której mowa powyżej, z zachowaniem ustawowych terminów wypowiedzenia. Do złożenia wypowiedzenia wystarczy złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia.
§ 10 Nielegalne Treści
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jakie treści są tutaj nielegalne i jak je zgłosić
- Usługodawca nie prowadzi monitorowania treści publikowanych przez osoby trzecie w Kancelarii.
- Zabronione jest przedstawianie treści o charakterze bezprawnym, treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne czy obraźliwe.
- Za Nielegalne treści stanowiące naruszenie niniejszego Regulaminu uważa się w szczególności treści:
- naruszające prawa własności intelektualnej (w tym prawo autorskie), dobra osobiste osób trzecich lub Usługodawcy, prawo ochrony danych osobowych,
- dyskryminujące, nawołujące do nienawiści, ksenofobiczne, rasistowskie, powszechnie uznanych za obraźliwe,
- mogące wprowadzać w błąd,
- promujące zachowania niebezpieczne dla zdrowia,
- promujące działalność (w tym usługi i produkty) osoby publikującej treść lub osobę publikującą treść lub działalność (w tym usługi i produkty) osoby trzeciej lub osobę trzecią,
- o charakterze spamu,
- zakłócające działanie Kancelarii,
- nieodnoszące się do treści komentowanego artykułu lub nieodnoszące się do opiniowanego Produktu,
- zawierające irrelewantne linki.
- Jeśli Usługodawca samodzielnie zauważy pojawienie się Nielegalnych treści, Usługodawcy przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 10 poniżej.
- Osoba publikująca treść uznaną przez Usługodawcę za nielegalną stosownie do ust. 3 powyżej, uprawniona jest do odwołania się od decyzji za pośrednictwem adresu e-mail: skarbowska@lilunen.pl. Ust. 11 poniżej stosuje się odpowiednio.
- Usługodawca wdrożył mechanizm umożliwiający dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie mu obecności w Kancelarii określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne treści.
- Zgłoszenie Nielegalnych treści, o których mowa w ust. 5 powyżej jest możliwe na adres mailowy Usługodawcy: skarbowska@lilunen.pl. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw: przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych dzieci, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym dzieci, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą, nagabywanie dzieci do celów seksualnych, a także podżeganie, pomocnictwo i usiłowanie popełnienia któregokolwiek z tych przestępstw;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- W przypadku otrzymania zgłoszenia zgodnie z ust. 6 powyżej, Usługodawca niezwłocznie przesyła na podane w zgłoszeniu dane kontaktowe potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Usługodawca bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia powiadamia osobę zgłaszającą o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie.
- W decyzji, o której mowa w ust. 8 powyżej Usługodawca wskazuje co najmniej treść decyzji o odmowie uwzględnienia zgłoszenia albo o jego uwzględnieniu i rozstrzygnięciu wraz z uzasadnieniem, a także przekazuje informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Usługodawca nie musi przedstawiać uzasadnienia, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.
- W razie uznania przez Usługodawcę, stosownie do powyższych postanowień, że treść stanowi Nielegalną treść, Usługodawca, stosownie do okoliczności i według swojego wyboru, jest uprawniony m.in. do:
- oznaczenia treści jako nielegalnej,
- usunięcia treści,
- ograniczenia widoczności informacji,
- uniemożliwienia dostępu do informacji,
- zawieszenie lub zamknięcie dostępu do usług lub treści cyfrowych.
- Usługodawca uznając odwołanie za uzasadnione przywraca treść uznaną za nielegalną lub wobec uznania odwołania za niezasadne przesyła odwołującemu się, tym samym kanałem komunikacji, stosowną informację wraz ze wskazaniem powodów uznania treści za nielegalną.
§ 20 Przetwarzanie danych osobowych
Podsumowanie: Tutaj dowiesz się kto przetwarza Twoje dane i na jakich zasadach
- Administratorem danych osobowych jest Angelika Skarbowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Angelika Skarbowska ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin, NIP 1251737017, REGON 522920587, BDO 000595305.
- W zakładce Polityka prywatności i polityka plików cookies dostępne są wszelkie informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 RODO tj. m.in. zasady przetwarzania danych osobowych Klientów, prawa z tym związane, a także zasady korzystania z plików cookies.
§ 12 Postanowienia Końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2025 r.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności zmian w prawie, zmian w modelu biznesowym Usługodawcy lub zmian technicznych. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych lub ofert już złożonych.
- Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
- Do ofert złożonych przez Klienta zgodnie z § 11 ust. 1-6 niniejszego Regulaminu przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie złożenia oferty, a w konsekwencji do zawartej w ten sposób Umowy również ma zastosowanie Regulamin obowiązujący przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej tj. w dacie złożenia oferty. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
- Aktualizacja danych kontaktowych Usługodawcy nie stanowi zmiany Regulaminu. Usługodawca podejmuje jednak uzasadnione kroki, aby w jak najszerszym zakresie powiadomić Klientów o aktualizacji, np. poprzez zawiadomienie Klienta wysłane co najmniej 7 dni wcześniej na jego adres mailowy lub wyświetlenie odpowiedniego banneru informacyjnego w Kancelarii.
- W przypadku umowy o charakterze ciągłym, która zaczęła być świadczona przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, Usługodawca a informuje Klienta o zmianie Regulaminu drogą mailową, z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana ma zastosowanie do Klienta, jeśli wyraził on zgodę na kontynuację umowy z wprowadzonymi przez Usługodawcę zmianami, chyba, że zmiana dotyczy dostosowania Regulaminu do obowiązującego prawa oraz orzeczeń i decyzji wydanych wobec Usługodawcy lub nie dotyczy odebrania praw i nałożenia obowiązków na Klienta. W przypadku umów zawartych na czas nieoznaczony Klientowi w każdym czasie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy.
- W przypadku braku wyrażenia przez Klienta zgody, o której mowa w ust. 6 powyżej i z zastrzeżeniem tam wskazanym, umowa o charakterze ciągłym jest świadczona zgodnie z Regulaminem obowiązującym w dacie zawarcia umowy. Usługodawca może jednak z tego powodu wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieoznaczony, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia.
- Prawem właściwym dla umów zawieranych z Usługodawcą oraz dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych ze stosowaniem Regulaminu jest prawo polskie, z wyjątkiem sytuacji, gdy prawa, które byłoby właściwe w braku wyboru nie można wyłączyć w drodze umowy, stosownie do postanowień Rozporządzenia PE i Rady (We) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
- W przypadku Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta spory między Usługodawcą a Klientem będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny, z zastrzeżeniem możliwości prowadzenia pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów, o którym mowa w § 17 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku Przedsiębiorców, spory między Usługodawcą a Klientem będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Adresat: Angelika Skarbowska, ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin
Ja [imię i nazwisko konsumenta] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy w zakresie [nazwy produktów], zamówionych dnia [data zamówienia].
Numer zamówienia: [numer]
Numer telefonu: [telefon]
Adres konsumenta: [adres]
Podpis konsumenta: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej]
Wzór formularza reklamacyjnego
Adresat: Angelika Skarbowska, ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin
Dane: [imię i nazwisko]
Numer zamówienia: [numer]
Data zamówienia: [data]
Numer telefonu: [telefon]
Adres konsumenta: [adres]
DATA STWIERDZENIA NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ:
RODZAJ NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ (OPIS):
Żądanie Klienta: __________________________________________________ (wskazać np. doprowadzenie do zgodności z umową, odstąpienie od umowy, obniżenie ceny)
Podpis konsumenta: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej]

Tutaj prawo i biznes idą w parze. Zbuduj solidne fundamenty swojego biznesu i bezpiecznie pnij się w górę.
Kancelaria
Kontakt
- Angelika Skarbowska
- NIP 1251737017
- Batorego 11, 05-200 Wołomin
- skarbowska@lilunen.pl
- + 48 453 158 536